Handelsbetingelser

oplysninger

Her finder du en introduktion til, hvordan du handler på Hapeli.dk og en gennemgang af de handelsbetingelser og vilkår, der gælder for webshoppen. Forhåbentlig synes du, at det er nemt og overskueligt at handle hos Hapeli.

Du kan se mit aktuelle udvalg af keramik og smykker under “shop keramik” og “shop smykker”. Finder du noget, du gerne vil købe, klikker du på varen og vælger evt. ”farve”, ”størrelse” eller andre specifikationer hvis det findes for den pågældende vare, herefter på “læg i kurv”.

Du skal også vælge ”antal” hvis denne mulighed findes. Vil du se, hvad du har i kurven, eller vil du gå til betaling klikker du på “indkøbskurven” i øverste højre hjørne. Der kan du se den samlede pris, ændre antal, fjerne en vare eller tømme kurven helt. Når du vil betale, klikker du på “gå til kassen”, indtaster dit navn, leveringsadresse, telefonnummer, e-mail og klikker på “gå til betaling”. Du skal også vælge fragtfirma/levering. Inden du betaler, skal du godkende ordren og acceptere vores handelsbetingelser ved at klikke ”godkend”. Herefter følger du instrukserne i betalingsvinduet. Dit køb er først registreret, når du har gennemført betalingen og har modtaget en ordrebekræftelse.

Vi trækker først pengene for din ordre når vi ekspederer og afsender ordren.

Jeg pakker meget gerne ind – du skal blot huske at skrive “gaveindpakning” i beskedfeltet.

Jeg bytter med et smil, hvis gaven ikke er det helt rigtige, undtagen hvis der er tale om en vare der er specialfremstillet til dig eller tilpasset dig. Jeg bytter inden 14 dage fra udstedelsesdato mod fremvisning af Hapeli Keramik og Smykkers byttebevis. Byttebevis vedlægges altid gaven. Skulle byttebeviset ved en fejl være bortkommet, bytter jeg mod fremvisning af kassebon eller faktura.

Du kan bytte et produkt købt på Hapeli.dk eller ved Hapeli Keramik og Smykker på adressen Hapeli, Sandgade 6, 9460 Brovst, Danmark, eller ved at sende pakken retur til samme adresse. Du skal selv betale forsendelsen ved returnering og evt. fragt/porto ved fremsendelse af byttevaren.

Pengene gives ikke retur. 

Er gaven købt hos en af mine forhandlere, skal du bytte hos den forhandler, hvor gaven er købt.

Hapeli – keramik og smykker modtager betaling med VISA/Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, Maestro, MobilePay, Appel Pay og Paypal. Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet. Ved produkter der er specialfremstillet efter aftale med kunden, kan der blive tale om opkrævning af et despositum eller forudbetaling. Du vil i så fald blive kontaktet eller det vil fremgå af din ordrebekræftelse/købsaftale.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv 25 % moms. Hjemmesiden bruger Denmark – Kroner (DKK) som valuta til prissætning.

Alle priser på Hapeli.dk er i danske kroner DKK incl. 25% moms. Du skal være opmærksom på, at der ved levering til lande udenfor EU kan være ekstra omkostninger til fortoldning, told, skatter og afgifter eller gebyrer, som du selv skal betale i forbindelse med modtagelsen. Disse omkostninger fremgår ikke af din ordrebekræftelse. Ved levering udenfor Danmark bliver den danske moms ikke trukket fra varens pris.

Køber du for 1000,- kr. får du fri fragt ved levering til pakkeshop i Danmark via enten PostNord Collect, GLS Pakkeshop eller Dao pakkeshop/pakkeboks. Du vælger selv hvilken pakkeshop/pakkeboks du vil afhente din pakke i.

Køber du for 1500,- kr. eller mere får du fri fragt til privatadresse i Danmark.

* Færøerne og Grønland er undtaget fri fragt. Her skal du selv betale den fulde pris for fragt/forsendelse.

Der kan ikke opnås fri fragt ved levering til lande udenfor Danmark.

Vi leverer normalt lagervarer inden for 3-5 hverdage, dog for specialfremstillede varer eller varer i restordre indenfor 3-6 uger. Du skal være opmærksom på, at der kan være længere leveringstid på de varer, du køber hos os.

Enkelte varer er bestillingsvarer eller specialfremstillede varer, der først fremstilles efter vi har modtaget ordren. Har du bestilt flere varer, og er der leveringstid på enkelte varer i din ordre, venter vi med at levere/sende ordren til hele ordren er klar. Vi sender altid dine varer samlet hvis muligt. En købsaftale er først indgået når du har modtaget en ordrebekræftelse. Har du spørgsmål til leveringstiden, er du altid velkommen til at kontakte os på info@hapeli.dk.

Din ordre bliver normalt leveret med enten Postnord, GLS eller DAO. Ved store og/eller særligt værdifulde forsendelser bruger vi et fragtfirma eller PostNord.

Du kan vælge om du vil have din forsendelse leveret til din hjemmeadresse eller i en pakkeshop.

Forsendelsesomkostningerne varierer afhængig af ordrens størrelse, vægt og værdi– og af om du bor i Danmark eller Grønland og Færøerne eller i udlandet. Du kan se forsendelsesomkostningerne i indkøbskurven, når du har indtastet din adresse – inden du godkender dit køb. Forsendelsesomkostningerne fremgår også af din ordrebekræftelse. Vi har fri fragt i Danmark ( undtagen Grønland og Færøerne) ved levering til pakkeshop ved køb på 1000,- kr. og ved levering til hjemmeadresse ved køb på 1500,- kr.

Grønland og Færøerne kan ikke opnå fri fragt.

Lande udenfor Danmark kan ikke opnå fri fragt.

Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din forsendelse fra vores lager og hjem til dig.

Ønsker du at annullere din ordre, skal du straks kontakte os på info@hapeli.dk eller på telefon +45 24254812.

Fortryder du dit køb, eller er du ikke tilfreds med den vare, du har modtaget, skal du kontakte os inden 14 dage på info@hapeli.dk

Beskriv venligst hvorfor varen returneres.

Du kan vælge at bytte varen til et andet produkt af tilsvarende værdi eller returnere varen.

Du skal returnere varen til os indenfor 14 dage. Vedlæg altid en kopi af fakturaen, så vi har alle nødvendige informationer.

Hvis du returnerer en vare, skal du sørge for at varen er pakket omhyggeligt ind – vi anbefaler, at du bruger samme emballage, som du modtog varen i.

Varen skal være ubrugt og skal returneres i samme stand, som du modtog den. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Er varen prøvet udover beskrivelsen herover, betragter vi den som brugt, og du vil ved fortrydelse af købet kun få en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Når vi har modtaget og kontrolleret returvaren, refunderer vi købsprisen til samme betalingskort, som blev anvendt ved købet. Der kan gå et par dage, før du kan se beløbet på kontoen.

Vi refunderer ikke fragten – det er altså kun selve varens pris, du får retur og du afholder selv omkostninger ved returnering.

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vi modtager den. Varer der går tabt eller bliver beskadiget under returnering, kan vi desværre ikke kompensere for.

Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for, at varen er sendt retur til os.

Returvarer skal sendes til: Hapeli – keramik og smykker, Sandgade 6, 9460 Brovst Danmark

Bestillingsvarer, specialfremstillede varer og tilbudsvarer kan ikke returneres eller ombyttes.

Kontroller altid dine varer ved modtagelsen. Tjek din pakke samme dag du modtager den. Åben kassen og tjek dine varer inden du smider kassen ud. Kassen er vigtig dokumentation for transportskader og for godtgørelsen af dine varer. Du skal kontakte os samme dag på info@hapeli.dk og sende billeder af:

Den samlede indvendige beskyttelse

Det skadede indhold

Forsendelseslabel skal være synlig på et af billederne.

Hvis du ikke er tilfreds med den vare, du har modtaget, skal du kontakte os inden 14 dage på info@hapeli.dk, så vi kan aftale om varen skal repareres, ombyttes eller krediteres. Det gælder også hvis varen er defekt, eller er gået i stykker under transporten. Ved transportskader beder vi altid om fotodokumentation. Har kassen udvendige skader, skal du påtale det direkte til fragtmanden/postbuddet. Se venligst afsnittet: Er din vare beskadiget for nærmere information vedrørende transportskader.

Du har 24 måneders reklamationsret på varer du køber hos Hapeli Keramik og Smykker. Reklamationsretten gælder fra den dag du har modtaget varen. Reklamationsretten omfatter fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved normal brug af varen.

Er der mod forventning problemer med den modtagne vare betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, få pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationsretten dækker ikke skader eller slitage, der direkte eller indirekte er opstået som følge af forkert brug eller mangelfuld vedligeholdelse.

Vi giver ikke garanti mod pletter, misfarvning, revner og skår og ridser hvis disse er et resultat af forkert brug eller mangelfuld vedligeholdelse.

Både keramik, ædelmetaller og smykkesten er skrøbelige materialer der let tager skade af for hårdhændet håndtering. Se gerne afsnittet om smykkepleje.

Overfladiske ridser på ringe/smykker af ædelmetaller er en naturlig følge af  brug. Du er velkommen til at komme i værkstedet og få din ring/smykke pudset op.

En vis misfarvning/pletter er en almindelig følge af brug af keramik, eksempelvis ved kaffe og the eller andre stærkt farvende væsker og levnedsmidler.

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.

Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du kan få en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Hapeli – Keramik og smykker at vurdere varens stand.

Ved berettiget reklamation dækker Hapeli – Keramik og smykker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden: Hapeli Sandgade 6, 9460 Brovst, Danmark TLF: +45 24254812

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Alle produkter fra Hapeli – Keramik og Smykker er håndlavet på egne værksteder. Jeg bestræber mig altid på at min keramik og mine smykker har høj kvalitet og flot finish. Du skal dog være opmærksom på, at der kan være variationer i farver og størrelser, marmorering og struktur i overflader. Disse variationer er ikke fejl, men en naturlig del af det håndlavede udtryk og den produktionsform jeg benytter. Du skal også være opmærksom på, at de farvenuancer du ser i webshoppen kan være unøjagtige.

Farvenuancerne afhænger af farveopsætningen på din egen computer og skærm.

Hapeli – Keramik og smykker kan ikke garantere, at alle varer i webshoppen er på lager på det tidspunkt, du lægger din ordre. Er en vare ikke tilgængelig indenfor den oplyste leveringstid, kontakter jeg dig hurtigst muligt pr. mail eller telefon. Jeg kan ikke garantere at indholdet på Hapeli.dk er uden unøjagtigheder, tastefejl eller at al information er helt opdateret. Jeg forbeholder mig ret til at annullere en ordre, hvis jeg opdager væsentlige fejl, hvis prisen ikke er korrekt, eller hvis jeg ikke har mulighed for at levere den bestilte vare i det ønskede antal indenfor en rimelig frist.

Er det tilfældet informerer jeg dig via mail eller telefon. Hvis det ikke er muligt at kontakte dig, vil din ordre blive annulleret uden yderligere varsel. Hapeli – Keramik og Smykker kan ikke stilles til ansvar for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i forbindelse med en levering, hvis den manglende overholdelse skyldes Force Majeure.

Hapeli – Keramik og Smykker forbeholder sig ret til løbende at revidere vilkår og handelsbetingelser. Som bruger er du ansvarlig for at holde dig opdateret med eventuelle ændringer. Din handelspartner og ejer af Hapeli.dk er Lillian Petersen Hansen, Sandgade 6, 9460 Brovst, Danmark telefon +45 24254812, info@hapeli.dk, CVR 40305521.

Tak fordi du kiggede forbi Hapeli.dk